Multimedia
22 kwietnia 2016, w przededniu Międzynarodowego Dnia Książki, o godz. 12:00 w Bunkrze Sztuki odbyła się konferencja prasowa Korporacji Ha!art. Przedstawiono na niej wyniki czteroletniego projektu badawczego – sfinansowanego przez NCN – Literatura polska po 1989 roku w świetle teorii Pierre'a Bourdieu. Dr Piotr Marecki, kierownik projektu i prezes Korporacji Ha!art, podkreślił, że były to największe badania tego typu w Polsce.
Może nie było takich tłumów jak na otwarciu pierwszego mcdonaldsa w 1992, ale Bomba Na Placu Szczepańskim i tak pękała w szwach. Na premierze numeru o najntisach były oczywiście białe skarpetki, Papież Łupież Polak, plan Balcerowicza, disco polo i podział na Polskę Liberalną i Solidarną.
Warszawskie spotkanie wokół książki Wojciecha Szymańskiego Argonauci. Postminimalizm i sztuka po nowoczesności. Eva Hesse – Felix Gonzalez-Torres – Roni Horn – Derek Jarman. Udział wzięli autor i Ewa Tatar. 2 lutego 2016, Księgarnia Artystyczna Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki, Warszawa.
Gauger zabawia się z czytelnikami i tworzy opowieść, w której czarny humor, wirując w nieokiełznanym, irracjonalnym pędzie, niespodziewanie odsłania głębsze sensy egzystencjalne. Mieszanka ta nabiera jeszcze więcej charakteru w brawurowym wykonaniu Jerzego Nasierowskiego, który doskonale balansuje na granicy humoru i tragizmu, dyskretnie błahe czyniąc diabelskim, a irracjonalne zgryźliwie rzeczywistym.
Justyna Żelasko, autorka książki "Przygoda w pociągu. Początki polskiego modernizmu filmowego", dostrzega w obrazie Kawalerowicza procesy, które zachodziły też w kinie światowym. - Filmy Godarda, Antonioniego, Felliniego z przełomu lat 50. i 60., również "Pociąg", pokazały, że treść i fabuła nie musi być najważniejsza, o bohaterach nie musimy wiele wiedzieć - opowiada.
Gauger zabawia się z czytelnikami i tworzy opowieść, w której czarny humor, wirując w nieokiełznanym, irracjonalnym pędzie, niespodziewanie odsłania głębsze sensy egzystencjalne. Mieszanka ta nabiera jeszcze więcej charakteru w brawurowym wykonaniu Jerzego Nasierowskiego, który doskonale balansuje na granicy humoru i tragizmu, dyskretnie błahe czyniąc diabelskim, a irracjonalne zgryźliwie rzeczywistym.
Utwór Cargo pochodzi z filmu animowanego pod tym samym tytułem. Film Cargo został wyreżyserowany przez Sławomira Shuty i Tomka Bochniaka, a wyprodukowany przez Krakowski Fundusz Filmowy, PISF oraz Korporację Ha!art. Numer tytułowy w wykonaniu Wysokilot X Fidser oraz aktorki Joanny Kulig, pochodzi z płyty Wysokilot X Fidser Tylko Swoi Ludzie LP.
Podczas majowego spotkania z cyklu Seria Czytań Ewa Chudoba przeczytała smutne wyznania zmęczonej doktorantki, Antoni Grześczyk opisał warszawski kraj lat dziecinnych, Łukasz Dąbrowiecki wychwalał Roosevelta, a Transfuturyści w multimedialnym występie nominowali do nowego rządu Bertolta Brechta (minister kultury) i Różę Luksemburg (minister gospodarki). Czyli prekariackie jęki odbijały się echem od ścian lewicowego lokalu.
Siódemka stanowi podróż przez polskie jądro ciemności, przez kompleksy i fantazje narodowe, przez wieki historii – wędrówkę pełną groteski i przegięcia, napędzaną alkoholem i narkotykami (to wciąż #gonzo!), ale to przecież jedyny sposób na opisanie bezforemnej polskiej formy.