niz
KsiążkaMaciej Topolski

Niż

Niż Macieja Topolskiego to zbiór próz poetyckich zawierających elementy eseju i reportażu, które poświęcone są pracy kelnerskiej. Książka podzielona została na pięć części (poprzedzonych cytatami z podręcznika przygotowującego do zawodu kelnera), w których autor opisuje kolejne aspekty pracy w gastronomii. Od rekrutacji przez kontakt z klientem po...Read More

Sztuka przegrywania. Esej o bólu, jaki wywołują gry wideo

Jesper Juul
Tytuł:Sztuka przegrywania. Esej o bólu, jaki wywołują gry wideo
Autor:Jesper Juul
Redakcja:Renata Sikorska
ISBN:978-83-64057-79-3
Seria:Cyfrowa Humanistyka
Tłumaczenie:Paweł Schreiber, Michał Tabaczyński
Przedmowa:Michał Tabaczyński
Projekt książki:Marcin Hernas
Projekt okładki:Aleksandra Toborowicz
Data premiery:maj 2016
Liczba stron:104
Wymiary:160x200 mm
Cena:42 zło

Trzecia i najnowsza książka Jespera Juula znacznie różni się od wcześniejszych: w przeciwieństwie do tamtych szczegółowych, skrupulatnych i systematycznych wykładów teorii gier wideo otrzymujemy teraz książkę lżejszą, bardziej atrakcyjną i przystępniejszą. U jej podstaw leżą zapewne nie mniej szczegółowe, skrupulatne i systematyczne studia, jednak tytuł nas nie okłamuje: to wysmakowany esej. Tym bardziej urzekający, że niby to zajmuje się grami wideo, a jednak w końcu stają się one, co najwyżej, pretekstem do refleksji na temat człowieka. Człowieka, który choć nie lubi przegrywać, wciąż od nowa wystawia się na ryzyko porażki. Owszem, ten opis pasuje do gracza. Ale przecież stanowi też – a może: przede wszystkim – charakterystykę uniwersalnej ludzkiej kondycji. I to o niej jest ta książka.

• • •

Wybrane opinie:

 

Gdyby Jesper Juul pisał książki dla studentów, nie trzeba byłoby się martwić o zaliczenie egzaminu przez tych, którzy je przeczytali. Mogę tu zasugerować wręcz, że tę książkę czytało się lepiej niż niejeden tytuł przygodowy czy fantastyczny, jeśli chodzi o ciekawość napisanego tekstu. – Grażyna Olszewska

 

• • •

Recenzje i artykuły powiązane:

• • •

Jesper Juul

(1970) Wpływowy teoretyk i twórca gier, profesor The School of Design duńskiej akademii sztuk pięknych, pracował także w New York University, Massachusetts Institute of Technology i IT University of Copenhagen. Jest współredaktorem serii Playful Thinking wydawanej przez MIT Press.

Czytaj dalej

• • •

Wydawcy:

• • •

Publikacja wydana w ramach Programu Liberatak realizowanego przez MCK w Bydgoszczy

• • •

Patronat medialny:

 

Zapowiedzi

Projekt Petronela Sztela      Realizacja realis

Nasz serwis używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w naszej polityce prywatności.

Zgadzam się na użycie plików cookies.

EU Cookie Directive Module Information