Mengele, Wielki Atlas Ciot Polskich, odcinek 6.
Komiksowa adaptacja jednej z najgłośniejszych powieści literatury polskiej. Czołówka polskich rysowników i story artowców mierzy się z tekstem Michała Witkowskiego i jego opisami bohaterek Lubiewa, tworząc jedyny w swoim rodzaju, cykliczny Wielki Atlas Ciot Polskich.
• • •
„Lubiewo” Michała Witkowskiego to „powieść przygodowa-obyczajowo” z życia ciot. Opowieści z dawnych i nowych lat (od lat pięćdziesiątych XX wieku do 2004 roku) snute są kolejno w mieszkaniu dwóch podstarzałych ciot – Patrycji i Lukrecji (cz. I) i na gejowskiej plaży nudystów w Lubiewie (cz. II). Dwie główne bohaterki, Paula i Michaśka, opowiadają coraz bardziej wyrafinowane narracje i pogrążają się w świecie własnych wyobrażeń i fantazji, tkają dla siebie świat złożony z libertyńskich lektur (przede wszystkim „Niebezpiecznych związków”). W tę pedalską epopeję, „ciotowski Dekameron” czy „przecwelone baśnie z tysiąca i jednej nocy” wpleciony został Wielki Atlas Ciot Polskich i jednocześnie gejowska wizja polskiej przemiany ustrojowej.
http://archiwum.ha.art.pl/prezentacje/komiks/1643-mengele-wielki-atlas-ciot-polskich-odcinek-6.html#sigFreeIdfc1c14d6c2
• • •
Wielki Atlas Ciot Polskich – spis odcinków
• • •
Jakub Skoczek – urodzony w 1983 roku w Krakowie. Studiował na Wydziale Form Przemysłowych (dyplom w pracowni prof. Władysława Pluty – 2007), w Międzywydziałowej Pracowni Intermediów ASP w Krakowie i Pracowni Papieru i Książki na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Technologii w Brnie (Czechy).
Grafik, designer, kurator. Związany z grupą "ersatz" (J.Skoczek, J.Woynarowski, M.Okoński).
Tworzy projekty o interdyscyplinarnym charakterze poruszając się w obszarach instalacji, filmu, designu, street artu oraz sztuki konceptualnej.
Swoje prace pokazywał mi.in. w Galerii Starmach (Sensulia, 2008), Galerii Floriańska 22 (Orbis Pictus, 2009) oraz w ramach projektu Zbiornik Kultury (Quadratum Nigrum, 2010).
Zawodowo zajmuje się projektowaniem graficznym. Specjalizuje się w projektowaniu plakatu i książki.
Współpracował m.in. z Międzynarodowym Centrum Kultury w Krakowie, Muzeum Narodowym w Krakowie, Małopolskim Instytutem Kultury, CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau, Muzeum Historycznym Miasta Krakowa, Galerią Pauza i Biurem Festiwalowym Miasta Krakowa.