a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z wszystkie
Wg tytułu Wg autora
Seria wydawnicza
Data publikacji
Maciek Miller

Pozytywni

Pozytywni

Pozytywni to historia człowieka, który zmaga się z nieuleczalną chorobą w hipersterylnym "zdrowym" świecie.

Sławomir Shuty

Produkt polski

Książka Sławomira Shuty formą przypomina podręcznik / katechizm: zawiera modlitwy, manifesty, medytacje, kolaże a nawet teksty naukowe. Proboszcz z Huty zastanawia się nad takimi pojęciami i zjawiskami jak "tożsamość", "ojczyzna", "kuracje odchudzające". Lektura obowiązkowa dla osób niesamodzielnie myślących. Uwaga!!! Ta książka może zniesmaczyć nawet Ciebie!

Jaś Kapela

XXX Reklama

Reklama

"Przerażająco dojrzały a zarazem frywolny debiut Jasia Kapeli zapowiada podniesienie poprzeczki dla młodych poetów polskich o co najmniej świetlny rok".

Igor Stokfiszewski

Marian Pankowski

Rudolf

Rudolf

Rudolf to historia przyjaźni profesora uniwersytetu, Polaka, emigranta, więźnia hitlerowskiego obozu koncentracyjnego i Niemca, byłego żołnierza Wermachtu, homoseksualisty.

Rzut koścmi nigdy nie zniesie przypadkuNowa edycja poematu przestrzennego Un coup de dés jamais n'abolira le hasard Stéphane'a Mallarmém. Wolny od błędów przekład Tomasza Różyckiego  daje polskiemu czytelnikowi znacznie prawdziwszy obraz dzieła Mallarmégo.

Sandacz w bursztynie

"Osoby, których nie lubię, mówią, że opowiadania Piotra Cegiełki są nudne. Owszem, są nudne, ale tylko dla tych, którzy nudzą się nawet w wannie".

Adam Wiedemann

Sceny łóżkowe

Sceny łóżkowe

"(...) W "Scenach łóżkowych" Adam posługuje się sure-realizmem onirycznym: we śnie oczywiste jest wszystko, co nierzeczywiste. Autor sprawia wrażenie, jakby posiadł umiejętność zapisywania snów w postaci krynicznej, niezmąconej świadomością przebudzenia. (...)"

Tekst-tura

W książce analizowane są najbardziej aktualne "zjawiska tekstowe" - takie jak teksty emanacyjne twórców liberatury, hipertekst i różne rodzaje tekstów wizualnych - na ogół pozbawione tradycyjnej, linearnej organizacji leksji, zbudowane na zasadzie osobnych, choć powiązanych ze sobą struktur.

Sztuka Pawła Demirskiego nadaje się do czytania i do wystawiania. Może nawet bardziej do czytania. Czytelnik ma nad widzem tę przewagę, że poznaje całą wieloznaczność tekstu. Demirski nie przypisuje postaciom imion, stwarzając coś w rodzaju tekstowego pejzażu, który w czytaniu przypomina bardziej poezję niż dramat.

Projekt Petronela Sztela      Realizacja realis

Nasz serwis używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w naszej polityce prywatności.

Zgadzam się na użycie plików cookies.

EU Cookie Directive Module Information