Czarne Jagody Susan Gibb dotykają modnego w bestsellerowym obiegu literackim tematu molestowania w dzieciństwie.
Irlandzkie „szkoły przemysłowe” prowadzone przez Kongregację Braci w Chrystusie pełniły funkcję domów poprawczych dla trudnej młodzieży. W rzeczywistości były zorganizowanymi ośrodkami niewolniczej pracy, gdzie młodzi ludzie stanowili tanią siłę roboczą, padając często ofiarą molestowania seksualnego.
Jeśli wybitne narracje poznaje się po tym, że są dramatyzacją swojego działania, to popołudnie, pewna historia wzorowo wypełnia ten postulat. W labiryntowym świecie paranoi bohater, niczym Edyp, poszukuje odpowiedzi na pytanie „kto zabił?”. Czytelnik, który za nim podąża, wciągnięty zostaje przez tekst w ślepe odnogi, fabularne pętle i światy możliwe.
Książka-eksperyment, zbiór tekstualno-wizualnych analiz i komentarzy do twórczości Terry’ego Gilliama. Wunderkamera zawiera kilkanaście tekstów młodych polskich krytyków filmowych oraz ilustracje artysty i teoretyka sztuki Jakuba Woynarowskiego. Oprócz artykułów przyglądających się filmom Gilliama w różnych kontekstach – od musicalu, przez historię Don Kichota, tradycję animacji surrealistycznej i kino gatunków (...)
Za różową kurtyną to wyczerpująca prezentacja pinku eiga – awangardowego kina erotycznego z Japonii.
Autorzy rekonstruują historię kina kultowego, jego twórców i widzów; przyglądają się fenomenowi midnight movies – nocnych seansów w nowojorskich kinach.
Pierwsza w Polsce, i jedna z pierwszych na świecie, monografia kina Norwegii.
Książka Jerzego Armaty zawiera esej o twórczości Mariusza Wilczyńskiego, długą z nim rozmowę oraz pełną dokumentację jego dorobku.
Christoph Schlingensief: sztuka bez granic - pod redakcją Tary Forrest i Anny Teresy Scheer
Jedną z cech definiujących twórczość Schlingensiefa jest sposób, w jaki swoimi pracami interweniuje w bieżącą politykę.